In een wereld die zich steeds meer online afspeelt, blijven real-life ontmoetingen van wezenlijk belang. Niet voor niets staat shoppen – het slenteren door winkelstraten, het zoeken naar dat ene speciale winkeltje met die bijzondere inrichting – nog altijd in de top 3 van vrijetijdsbesteding.
Door de jaren heen is de winkelruimte daardoor steeds prominenter geworden. Waar online winkelen snel en praktisch is – en een essentieel onderdeel van elke winkel(keten) – is de fysieke winkel de plek waar merk en consument elkaar echt ontmoeten en waar ruimte is voor authenticiteit en verrassingen.
ļ»æ
KuóStudio ontwerpt winkelconcepten waar die ontmoeting en de beleving van de plek centraal staan. Wij zijn experts in het creëren van vernieuwende en spraakmakende winkelconcepten: interieurs waarin een merk veel meer is dan een product – het is ook een ervaring, een intieme samenkomst tussen brand en klant.
Het doel van winkelen mag dan een commerciële aanschaf zijn, de weg ernaartoe loopt via de zintuiglijke beleving. Wij ontwerpen daarom ook niet alleen places to buy, maar ook places to be. In onze winkelinterieurs wil je zijn en blijven, je wil er eindeloos rondkijken, geïnspireerd en gezien worden. Dat is The Way of Kuó.
KuóStudio ontwerpt interieurs voor merken die via hun winkels een totaalbeleving willen bieden, een prikkelende vertaling van de merkwaarden en de bedrijfsbetekenis. Onze blik is fris en wij hebben oog voor retaildetail.
Wij geven met vakmanschap en creativiteit vorm aan de architectuur, het interieur, het meubilair, de communicatie, routing, verlichting en visual merchandising.
Ons doel is alle zintuigen te prikkelen en van elke winkel het perfecte visitekaartje te maken.
Oog voor detail
Aan de basis van het beste winkelconcept liggen de drijfveren en behoeften van de klant. Ons ontwerpproces begint dus altijd met een interview, waarin de kernwaarden van het bedrijf komen bovendrijven.
ļ»æHet eindresultaat is een slimme combinatie van functionaliteit en verrassingselementen.
KuóStudio is een expert in het ontwikkelen van verrassende, creatieve retailconcepten die passen bij zowel het merk als de doelgroep. Wij ontwikkelen bijzondere winkelinterieurs, waar merkidentiteit, productpresentatie en verleiding samenkomen.
'KuóStudio created a store concept that not only shows the core travel categories in a dynamic and innovative way, but also the non-travel category in a new light'
ļ»æ
Graham Carter
Vice-President Europe & Distributers
Samsonite
'I would enjoy working with KuóStudio again and warmly recommend their services for retail concept and store design'
ļ»æ
Cedric Moulin
Senior Manager Outlet Europe
VF Europe
'Vanuit Scotch & Soda hebben wij Marc Vermeulen gevraagd om ons shop in shop concept vorm te geven. Zijn ervaring op retail, oog voor details en materiaalkennis heeft, tot onze volle tevredenheid, naar een hoogwaardig retail concept geleid.'
ļ»æ
Alex Nibbelink
Manager Store Design and Construction
Scotch & Soda
ļ»æ
'De sterke winkelconcepten kennen een heldere architectuur en onderscheiden zich door licht, materiaal en presentatie en dit gold ook als de opdracht voor onze zakelijke showroom en dat is uitstekend gelukt.'
ļ»æ
Rick ter Wee
Directeur
Not Just Some Wear
Ja, ik ben benieuwd wat KuóStudio voor mij kan betekenen.
'We kunnen zeggen dat jullie onze verwachtingen hebben overtroffen. '
'Ik zou iedereen aanraden om Marc en Martine een kans te geven om van een ruimte een place to be te maken, ze maken het echt waar!'
'KuóStudio heeft fantastisch werk geleverd!'
'Ik kan ieder bedrijf aanraden om met KuóStudio te werken'